Sabtu, 16 Mac 2013

Toman 2013

Assalamualaikum....hampir bersawang blog ni, lama rasanya aku x buat apa-apa posting. Sebenarnye sekarang ni jarang sangat dah aku gi menoman. Kalau turun port pun sekadar melawat kawasan dan menjenguk sahabat-sahabat yang memancing jerk. Bukan bermakna aku dah bersara, cuma buat masa ni cuaca x berapa nak mengizinkan ditambah pula jadual kerja yang padat.

Untuk tahun 2013 ni....sehingga artikel ini di tulis, hanya 2 ekor toman je yang berjaya di bawak masuk ke dalam akurium kat rumah aku, tu pun saiz rempit je...huhuhu....







Tahun 2013 memang mencabar kalau nak mancin toman kat empangan batu nih pasal dalam sebulan 2 atau 3 kali diorang dok lepas tilapia & keli. Sekali lepas 4 @ 5 tan, memang kenyang le toman-toman kat dalam dam nu...umpan yang kita baling langsung dia x usik...pernah sekali aku guna anak keli, yang belasah umpan tu pun bapak keli...adoyaiiiii, tekanan....


Pasai tu la kalau turun sana skang ni memang aku standby dedak sesiap. Kot tilapia tengah banyak, aku kensel main toman. Mancin tilapia je la, x pun try main rohu...ada strike jugak....









Kalau ada masa tapi malas nak turun dam, aku layan mancin kolam je...asal buleh mancin, ikan dapat tak dapat belakang kira....














Memang best layan kolam, boleh gian jadiknya...Kat area KL ni antara kolam peberet yang selalu aku tuju Kolam Pak Din, Kolam Legasi, D'Kali, Apak & Wu Ping....tapi empangan batu jugak pilihan hati....tunggu je lah masa yang sesuai nnti.......

UPDATE 31/3/2013
Lagi 2 ekor toman Ulu Yam yang berjaya dibawa naik...x dan bawak balik rumah, dah ada pembeli yang sedia menunggu, awal-awal diorang dah book sesiap....memang hebat penangan toman, biso bonar...








Tiada ulasan:

Catat Ulasan